04 mars 2019 - Pressmeddelanden

Visste du att finländarna spenderar dubbelt så mycket på kosttillskott som svenskarna?

Det och mycket mer kan du läsa om i Svensk Egenvårds försäljningsstatistik för 2018.

  • Sportnutrition är den kategori som ökar mest och det är framför allt proteinprodukterna som står för ökningen.
  • Skönheten är i fokus när konsumenterna väljer kosttillskott. Vanliga kosttillskott ökar med 3 %, tillskott för hår, naglar och hud ökar med 17 %.

Läs hela statistiken här

För ytterligare kommentarer kontakta Svensk Egenvårds vd Mats Nilsson:
mats@svenskegenvard.se
0768-25 94 50
Svensk Egenvård redovisar tillsammans med Euromonitor International försäljningsstatistik för den svenska egenvårdsmarknaden. Detta är den enda tillgängliga försäljningsstatistik som omfattar alla försäljningskanaler. Statistiken omfattar all försäljning av kosttillskott, vitaminer, viktminskningsprodukter, växtbaserade läkemedel och sportnutrition på̊ den svenska marknaden under 2018. Försäljningen omfattar samtliga försäljningskanaler såsom apotek, dagligvaruhandel, hälsofackhandel, träningsanläggningar, postorder och Internetförsäljning.