|
|
|
En ny studie från Karolinska Institutet visar på ett samband mellan bröstcancer och multivitaminer. Vilka konkreta orsakssamband som finns bakom detta är inte utrett, troligen kan det - enligt forskarna - vara folsyran som påverkat till detta resultat. Nämnas bör att studien var gjord på kvinnor i åldrarna 49-83 år och dessa tillhör inte den grupp kvinnor i fertil ålder som annars rekommenderas folsyra. Gener avgör nyttan av folsyra
|
| Senast uppdaterad 2010-05-14 08:23 |


