2010-06-16 - Vitaminer och Omega 3 i sjukvårdens tjänst

Välkommen till ett spännande seminarium om behovet av vitaminer och fiskolja den 8 september
på Apoteksmässan. Vi vet vad vi ska äta men äter vi det vi ska? Vem ska ta en omega 3 eller en
multivitamin om dagen? Mer eller..
Läs hela nyheten
2010-05-26 - Hälsobranschen höll fullmatat möte och bokrelease
Växtbaserade läkemedel blir kvar i butikshyllorna. Det var en av nyheterna som förmedlades när hälsobranschens företag samlades för årsmöte häromdagen. Dessutom var det release för forskningsboken Receptfritt i nyutgåva, denna gång som pocket. Vilka läkemedel och kosttillskott kommer från naturen och vad finns det för forskning bakom dem? Om det..
Läs hela nyheten
2010-04-14 - Vikten av att välja rätt
En ny studie från Karolinska Institutet visar på ett samband mellan bröstcancer och multivitaminer. Vilka konkreta orsakssamband som finns bakom detta är inte utrett, troligen kan det - enligt forskarna - vara folsyran som påverkat till detta resultat. Nämnas bör att studien var gjord på kvinnor i åldrarna 49-83 år och dessa tillhör inte den gru..
Läs hela nyheten
2010-03-24 - Vi äter sämre än vi tror
- det visar en ny opinionsundersökning från Sifo
Så många som 70 procent av svenskarna tycker att vi äter en varierad kost. Men bara en av tre äter 500 gram frukt och grönt om dagen som Livsmedelsverket rekommenderar. Och endast sju procent har fisk på tallriken tre gånger i veckan som rekommenderas. Det visar en färsk opin..
Läs hela nyheten